Ток обраде прати прописе, а у неким случајевима обухвата и опције које могу настати у пракси а нису изричито поменути у прописима.
У верзији 3.0 ЦЕОП система у поступцима за обраду предмета направљене су следеће измене:
· Подносилац плаћа трошкове непосредно по подношењу захтева, електронски или, током прелазног периода, подношењем доказа о уплати кроз за то намењен модул. Електронске уплате се евидентирају одмах, а уколико је подносилац приложио доказ о уплати потребно је верификовати и потврдити његову валидност.
· Све комуникације са осталим актерима у поступку су опционе и обрађивач ће у конкретном предмету одређивати да ли је потребно извршити комуникацију.
· Надлежни орган проверава и, по потреби, коригује категоризацију објеката и делова објеката коју је унео подносилац, због статистике и због евентуалне потребе за корекцијом уплата такси и накнада који зависе од категорије. У ЦЕОП систему чувају се и подаци које је унео подносилац и подаци које је кориговао/потврдио обрађивач.
· Да би у евентуалном решењу о одбацивању били садржани подаци о свим недостацима захтева, укључујући и недостатке који се закључују из комуникације са РГЗ-ом, одлука о коначном статусу предмета доноси се након провере испуњености формалних и других услова и након комуникације са РГЗ-ом.
· Сва решења припремају се у едитору у оквиру ЦЕОП система. У већини случајева користе се и унапред припремљени модели решења, са подацима који се повлаче из предмета а који се по потреби могу мењати.
· Обрађивач врши директан избор врсте решења и коначног статуса предмета - усвајање, одбијање или одбацивање. У складу са изабраним, приступа се едитору са одговарајућим моделом решења.
· У свим основним процесима захтеви могу бити усвојени, одбачени или одбијени
· Дигитално потписивање решења врши се директно у ЦЕОП систему и није потребно снимање решење на рачунар, дигитално потписивати па учитавати у систем.
· Поступак се завршава одмах по издавању решења и обавезно обавештавање других организација није саставни део основног поступка, већ се накнадно врши кроз за то намењен потпроцес који се покреће преко иконице у облику писма.
Основне измене везане за подношење усаглашених захтева:
· Раздвојени су поступци за усаглашене захтеве за издавање и за измену решења
· Подношење усаглашеног захтева није омогућено за одбијене захтеве, већ само за одбачене захтеве